Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC3623106   Les masculinitats a ESO
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Obligatòria
  
   1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   62AO Les masculinitats a ESO
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   En aquest curs es proposa diferents recursos, tant reflexius, com d'observació com pràctics per assolir la igualtat de gènere a l'ESO com en un futur, dirigida en especial als nois.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet…
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/062-les-masculinitats-a-eso/
  
Objectius   Objectiu principal:
Fomentar l’educació i relació igualitària entre els nois i les noies de l'ESO.

Objectius específics:
Treballar conceptes d'igualtat de gènere
Valorar les desigualtats que hi ha als centres de secundària i treballar mesures per superar-les.
Analitzar els rols que s'espera dels nois en aquestes edats.
Conèixer els trets psicològics dels nois i noies a l'adolescència.
Analitzar la violència creixent de control
Incentivar pràctiques coeducadores en el desenvolupament curricular de les matèries.
Motivar al centre a una distribució coeducadora.
Analitzar la informació que reben els joves; filmets, pel·lícules...
  
Continguts   Tema 1: Reflexions inicials
El gènere i el sexe, concepte, diferència
Educació i gèneres, reflexions sobre els diferents tipus d'educació
Escola segregada, escola mixta, coeducació, estudi dels 3 models
Actituds i repressions, Autocrítica de moltes praxis docents normalitzades
Millorem la societat, a partir de l'educació un món més igualitari

Tema 2: Identificació amb el gènere masculí a partir de l’ús del cos de les dones
Anàlisi de com ha de ser i vol ser un noi d’aquesta edat
La relació de parella en aquesta edat.
Les xarxes

Tema 3: Violència de control
La violència de gènere
Concepte de gelosies
La noia ideal
Violència de control


Tema 4: L'entorn
L'aula, rètols, disposició..., Anàlisi de tot el contingut visual de l'aula i l'escola.
La televisió, anàlisi de la programació televisiva i del que veuen els nois a la televisió.
Les cançons i pel·lícules, anàlisi de les cançons més famoses del moment i de les pel·lícules que veuen.
La família, anàlisi de cada una de les famílies, com incidir sempre amb respecte
Propostes didàctiques per realitzar a l'aula.

Tema 5: Projecte, cada participant farà un projecte sobre com realitzar una classe de reflexió per a nois de l’edat d’ESO.
  
Formador/a   Ricard Gonzalez Puig
  
Avaluació   A cada tema i subtema hi haurà una tasca a realitzar. Aquesta tasca la valorarà el formador, si no és correcta o hi ha deficiències, es proposarà millorar-la.

Per exemple:
Tasca gènere vs. sexe
Fes una llista de diferències entre el sexe femení i el masculí.
I una altra entre el que la nostra societat entén de forma majoritària el que pertany al gènere femení i al gènere masculí.
I per acabar, fes una tercera llista d'hàbits que fa cinquanta anys eren estrictament d'un gènere i que ara ho fan els dos. En totes les llistes hi ha d'haver un mínim de dos exemples.
Tasca anàlisi de pel·lícules:
Pensa les darreres cinc pel·lícules, i fes una llista de la quantitat de personatges femenins i masculins hi ha, i quin paper hi tenien. Quantes han passat el test de Bechdel.
Després contesta: Creus que dur a terme aquesta tasca amb el teu alumnat pot ser interessant? Explica la resposta.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.

  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).